Neem contact met ons
op voor de mooiste
occasions, onderhoud,
of alle aanbiedingen.

BEL ONS OP NUMMER:
0475-321092

Zorgt Alfa Romeo voor de grote verrassing in zakenautoland?

02 maart 2016


We hebben lang moeten wachten maar nu is het dan zo ver. De o zo begeerlijke Alfa Giulia laat oude tijden herleven voor Alfa Romeo. Achterwielaandrijving, mooie techniek, geweldige prestaties en natuurlijk Italiaans design.

We werden al even lekker gemaakt met het topmodel, de Quadrifoglio. Maar nu weten we ook alles van de ‘gewone versies’ en hoe de Alfa Romeo Giulia eruitziet zonder alle spierballen, uitlaatpijpen en grote design velgen. En nog belangrijker: we hebben alle specificaties.

Op 1 maart werd in Genève het doek getrokken van de Alfa Romeo Giulia voor de ‘gewone man’. Sinds de bekendmaking  van de topversie, de Quadrifoglio Verde was iedereen heel nieuwsgierig. Het lange wachten wordt echter wel beloond.

De gewone versie is alles behalve een kaal aftreksel van de Qaudrifoglio Verde met zijn 510 PK. Het model heeft alles in zich wat het topmodel ook te bieden heeft,  misschien hier en daar met een wat zachtere maar zeker zo stijlvolle rondingen. De Alfa Giulia plaatst zich direct tussen de BMW 3 serie, Audi A4 en Mercedes C klasse. Qua uitrusting zal hij het nodige vergelijkbare te bieden hebben.

Behalve de Quadrifoglio is er een nieuwe tweeliter MultiAir- benzinemotor met directe inspuiting, goed voor 200 pk en 330 Nm. Deze krachtbron wordt standaard geleverd met een eveneens nieuwe Q-Tronic-8 trapsautomaat.

Dan is er ook een nieuwe 2.2 JTD, Alfa Romeo heeft deze dieselmotor volledig uit aluminium opgetrokken. Het wordt leverbaar met 150 pk/400 Nm en 180 pk/400 Nm. Deze motoren kunnen met een handgeschakelde zesbak of de Q-Tronic worden geleverd. De 180 pk-versie komt er ook als ECO-versie met een uitstoot van slechts 99 gram CO2 per kilometer. Mocht je die nog dit jaar op kenteken krijgen, dan kun je nog net het 21%-tarief meepikken.

En dan de absolute topversie waarmee het Alfa Giulia-avontuur begon. De Quadrifoglio Verde heeft samen met Ferrari een 2,9-liter V6 bi-turbo motor ontwikkeld met 510 pk en 600 Nm. Daarmee knalt hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 en bereikt hij een top van 307 km/h. Ondanks deze bloedstollende prestaties belooft Alfa Romeo een alleszins acceptabel verbruik, onder meer door toepassing van cilinderuitschakeling. Met handgeschakelde transmissie stoot deze krachtpatser slechts 198 gram CO2 per kilometer uit.

De Giulia is bestelbaar vanaf medio april en staat in juni in de showroom bij s’ lands oudste Alfa Romeo dealer; Auto Creemers in Herten-Roermond.